NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Bezpieczeństwo publikacji w CentrumPrasowe.pl w kontekście śledztwa UOKiK

2023-01-24 17:57:00

Śledztwo UOKiK dotyczące prawidłowego oznakowania artykułów sponsorowanych

W ostatnich tygodniach w mediach głośno było o śledztwie, które prowadzi UOKiK. Śledztwo UOKiK dotyczy prawidłowego oznaczania artykułów sponsorowanych w mediach dostępnych w internecie. Otóż UOKiK, twierdzi że artykuły sponsorowane, to często, zawoalowane treści marketingowe, oznaczane jako materiał stworzony z partnerem, lub podobnie. Według urzędników UOKiK, takie działanie może wprowadzać konsumenta w błąd i zachęcić do zakupu towaru lub usługi której rzeczywiście nie potrzebuje. Twierdzenie może być trochę nad wyraz, ale nie kwestionujemy podejścia urzędników UOKiK w tym temacie.

 

Co to jest artykuł sponsorowany ?

Artykuł sponsorowany to treść zamieszczona na stronie WWW wydawcy niezwiązanym kapitałowo z zlecającym umieszczenie takowej reklamy. Innymi słowy, jest to po prostu reklama. Jednak reklama w formie treści i postaci artykułu może być mylnie odbierana, szczególnie gdy jest opatrzona jako tworzona przy współpracy z partnerem technologicznym. Przeciętny człowiek, podstawowy użytkownik internetu, nie jest w stanie rozróżnić treści sponsorowanej, marketingowe od zwykłego artykułu opisującego produkt lub usługę. Gdy zostanie taki artykuł sponsorowany zamieszczony na popularnym portalu wielotematycznym, jego działanie ma charakter marketingowy.

 

Urzędnicy UOKiK chcą wyraźnego oddzielenia treści reklamowych od zwykłych artykułów redakcyjnych. W tym też kierunku jest prowadzone wymienione wcześniej śledztwo UOKiK w sprawie prawidłowego oznaczania treści sponsorowanych.

 

Czy publikowanie artykułów na CentrumPrasowe.pl jest legalne ?

Budowa portalu informacyjnego CentrumPRasowe.pl jest tak zaprojektowana, że na pierwszy rzut oka, każdy internauta, nawet ten niedoświadczony, zorientuje się że dany artykuł jest publikowany przez konkretną firmę. Nasze centrum informacji, od początku było tak projektowane aby gotowy portal spełniał wszelkie wymagania informacyjne oraz techniczne. Dlatego nie ma wymogu dodatkowego oznaczania treści jako artykuły sponsorowane. Dodatkowym argumentem jest fakt że kontrahenci CentrumPRasowe.pl, nie płacą za umieszczenie artykułu lecz za dostęp do dodatkowych usług związanych z darmową częścią portalu informacyjnego. To oznacza że w CentrumPRasowe.pl, nie występuje opłata za umieszczenie artykułu wewnątrz portalu. Z punktu widzenia prawnego, serwis CentrumPRasowe.pl, prawidłowo zamieszcza artykuły swoich użytkowników.

 

Dodatkowy zysk dla użytkowników CentrumPRasowe.pl

Jeśli UOKiK wymusi na wydawcach stron internetowych prawidłowe oznaczanie artykułów sponsorowanych, będzie miało to swoje konkretne konsekwencje. Chodzi nie tylko o sam fakt oznaczenia artykułu sponsorowanego konkretnym komunikatem co zmniejszy jego działanie marketingowe, ale też o wartość SEO dla takiej publikacji oraz linku wychodzącego z artykułu zamieszczonego wewnątrz treści. Wyszukiwarka Google obniża wartość artykułu oraz linku wychodzącego z takiego artykułu, jeśli jest on oznaczony jako treść sponsorowana. Dla algorytmu wyszukiwarki jest to jednoznaczne z celowym zamieszczeniem artykułu w celu wpłynięcia na wyniki zwracane internautom na wprowadzane zapytania w formularzu Google. Nasz portal nie musi oznaczać treści sponsorowanej takowym oznaczeniem, dlatego treści jak i linki, zachowują pełną wartość SEO, oraz zgodność z przepisami.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: