Centrum Prasowe, naprawiono błąd związany z Chrome
W dniu dzisiejszym czyli 21.11.2017 roku, został naprawiony błąd naszej witryny związany z przeglądarką Chrome. Internauci którzy korzystali z tej przeglądarki podczas rejestracji w naszym serwisie nie mogli aktywować konta za pomocą linku który był wysyłany na skrzynkę wskazaną w formularz rejestracyjnym. Podczas przeglądania poczty oraz otwarcia e-maila z CentrumPRasowe.pl , przeglądarka Chrome dopisywała znak „&” na końcu każdego linku. To powodowało niezgodność adresu wywoływanego wraz z tym który czekał w bazie na wywołanie. To powodowało brak możliwości aktywowania założonego darmowego konta użytkownika.
Po wykryciu błędu nasz programista natychmiast przystąpił do pracy. Wyeliminował błąd nadpisując specjalną wersję linku dla przeglądarki Chrome w naszym systemie. Po sprawdzeniu, linki wywoływane za pomocą przeglądarki Chrome już nie nadpisywały dodatkowego znaku na końcu adresu URL. Dzięki tej interwencji obecnie wszyscy internauci korzystający z różnych przeglądarek mogą bez problemu aktywować swoje konto na naszym portalu.
Kilka osób dostanie ponownie e-mail z linkiem aktywacyjnym
Z racji iż sytuacja trwała od kilku dni, przybyło kilka kont które nie zostały prawidłowo aktywowane. Dlatego zdecydowaliśmy się przesłać jeszcze raz link do nie aktywowanych kont e-mail z linkiem aktywacyjnym. Zdecydowaliśmy się również na ponowną wysyłkę e-maili aktywacyjnych do adresatów którzy założyli konta wcześniej ale ich nie aktywowali. Ilość kont jest znikoma. Na sam błąd z przeglądarką Chrome przypada zaledwie 20 rejestracji które odbyły się w ostatnich dwóch tygodniach. Konta aktywowane przy pomocy innych popularnych przeglądarek zostały aktywowane prawidłowo.
Jak odkryliśmy błąd ?
To był zwykły przypadek. W dniu dzisiejszym czyli 21.11.2017 roku, dostaliśmy na numer telefonu redakcji SMS z prośbą aktywowania konta użytkownika CentrumPrasowe.pl . Umieściliśmy numer obok formularza rejestracyjnego w celu ułatwienia kontaktu przy kłopotach z aktywacją konta użytkownika. Jeden z użytkowników który miał problem z aktywacją konta gdyż korzystał z przeglądarki Chrome, pomógł nam trafić na zaistniały problem. Gdyby nie informacja o błędzie od internauty, nie wiedzielibyśmy że coś złego się dzieje. Taka interakcja jest przydatna. Szczególnie że widać jak kolejne aktualizacje przeglądarek mogą wpływać na działanie serwisów internetowych.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET