NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Naprawiliśmy błąd występujący w Chrome

2017-11-21 20:39:35

Do obsługi internetu każdy internauta używa innej przeglądarki z dostępnych na rynku. Okazuje się już nie pierwszy raz że każde z tych narzędzi inaczej i na własny sposób interpretuje niektóre standardowe znaczniki HTML oraz PHP.

 

Centrum Prasowe, naprawiono błąd związany z Chrome

W dniu dzisiejszym czyli 21.11.2017 roku, został naprawiony błąd naszej witryny związany z przeglądarką Chrome. Internauci którzy korzystali z tej przeglądarki podczas rejestracji w naszym serwisie nie mogli aktywować konta za pomocą linku który był wysyłany na skrzynkę wskazaną w formularz rejestracyjnym. Podczas przeglądania poczty oraz otwarcia e-maila z CentrumPRasowe.pl , przeglądarka Chrome dopisywała znak „&” na końcu każdego linku. To powodowało niezgodność adresu wywoływanego wraz z tym który czekał w bazie na wywołanie. To powodowało brak możliwości aktywowania założonego darmowego konta użytkownika.

 

Po wykryciu błędu nasz programista natychmiast przystąpił do pracy. Wyeliminował błąd nadpisując specjalną wersję linku dla przeglądarki Chrome w naszym systemie. Po sprawdzeniu, linki wywoływane za pomocą przeglądarki Chrome już nie nadpisywały dodatkowego znaku na końcu adresu URL. Dzięki tej interwencji obecnie wszyscy internauci korzystający z różnych przeglądarek mogą bez problemu aktywować swoje konto na naszym portalu.

 

Kilka osób dostanie ponownie e-mail z linkiem aktywacyjnym

Z racji iż sytuacja trwała od kilku dni, przybyło kilka kont które nie zostały prawidłowo aktywowane. Dlatego zdecydowaliśmy się przesłać jeszcze raz link do nie aktywowanych kont e-mail z linkiem aktywacyjnym. Zdecydowaliśmy się również na ponowną wysyłkę e-maili aktywacyjnych do adresatów którzy założyli konta wcześniej ale ich nie aktywowali. Ilość kont jest znikoma. Na sam błąd z przeglądarką Chrome przypada zaledwie 20 rejestracji które odbyły się w ostatnich dwóch tygodniach. Konta aktywowane przy pomocy innych popularnych przeglądarek zostały aktywowane prawidłowo.

 

Jak odkryliśmy błąd ?

To był zwykły przypadek. W dniu dzisiejszym czyli 21.11.2017 roku, dostaliśmy na numer telefonu redakcji SMS z prośbą aktywowania konta użytkownika CentrumPrasowe.pl . Umieściliśmy numer obok formularza rejestracyjnego w celu ułatwienia kontaktu przy kłopotach z aktywacją konta użytkownika. Jeden z użytkowników który miał problem z aktywacją konta gdyż korzystał z przeglądarki Chrome, pomógł nam trafić na zaistniały problem. Gdyby nie informacja o błędzie od internauty, nie wiedzielibyśmy że coś złego się dzieje. Taka interakcja jest przydatna. Szczególnie że widać jak kolejne aktualizacje przeglądarek mogą wpływać na działanie serwisów internetowych.

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: